November 02, 2008

Ungodly Spicy GuiYang BBQ Fish

Chairman Mao said:"Since the Chinese people's life has been greatly improved these days, one should not bother to cook dinner for the guests! Take out is good enough." With this ultimate guidance, Mom is more than happy to foresake the homecooking for the visiting daughter. Below is the spicy fish from the local market. To speaking the truth, it tastes way better than whatever my mom can come up with . :)

现在国内生活生活好了,方便得要命。客人来了,不用麻烦,买外卖就是。本着这种指导思想,老妈就随便打发我们了。这是什么什么陈姨妈和王姨妈的麻辣鱼。好吃呀!吃得我和表妹不停的喝水,不停的喊辣,还不停的往碗里捞鱼。


Uncle made two dishes for me, deep fried fish and SiChuan spicy chicken. I bet Chris is not dare to even look at the fish. He freaks out if he thinks the fish is staring at him.

表叔看着我不经常回家的份上,亲自下厨做了一个小炸鱼一个口水鸡。小炸鱼照片上看上去有点恐怖,不过嚼一口,满嘴留香。


老妈做的凉拌厥粉。有时候感觉我妈不是教数学的,是做经济的。算盘打得精得很。本着一切从“简单”出发的方针,又想逢人就夸耀女儿回来了,亲自下厨云云。又要不华时间和精力。于是弄出这么个凉菜来. 难度系数为0。老妈要是乘心要糊弄我和老爸,真的是没商量。


The Spicy BBQ Fish is a current fad in GuiYang. It's ungodly spicy.

现在贵阳流行吃“留一手烤鱼”。就是先把鱼烤好,再把麻辣调料浇上去。辣翻天了!我还凑合支撑了15分钟。15分钟之后,辣得我,用一句贵阳的俗话来说,就是辣得姓什么都不晓得。真是没夸张的。





Net Knowledge Pr5 Free Directoryampede website link directory button

No comments:

Post a Comment