May 12, 2009

Absolute Authentic GuiYang Flavor!

回到家第一天,老爸老妈,外公外婆围着我是团团转。想我呀!这真的是叫做远香近臭。我离他们这么远,不想香都不行呀!就赶紧选一家我最喜爱的贵阳菜 - 老杨妈豆花饭。 这家餐馆没有任何多余的修饰,一壶贵阳苦丁茶,当天的特色菜都写在一块挂在墙上小黑板上。质朴亲切,地道的黔味。


The taste of home, the surrounding of the family, the happy smiles of my parents and grandparents makes my hometown GuiYang the dearest place in the world.

青椒紫花菌和糟辣椒带鱼


青椒豆腐渣和泡椒山药炒肉


贵州特色-凉拌择二根和茴香炒嫩胡豆


老爸吹牛老妈洗耳恭听。还挺配!


看我外公外婆90和85的高寿。还面色红润,精神抖擞。看到大家都身体健康,精神舒畅,我也心安了。

I made this trip specially for my grandpa's 90th birthday. It's a blessing to see my grandparents to be so healthy, happy and content at their age.




Net Knowledge Pr5 Free Directoryampede website link directory button

6 comments:

  1. wangdanni226688@yahoo.com.cn5/13/09, 7:58 AM

    你的精力的确充沛,在机场的几小时都能抓紧做网,要注意身体。公公、婆婆真神气。

    ReplyDelete
  2. That is so wonderful, your grandparents are living so well, so long. What a blessing.
    The way you feel about your hometown is the same as I in Georgia US. Is it not a small world?

    ReplyDelete
  3. 乡音,乡情,故乡味。真亲切

    ReplyDelete
  4. 为爱走天涯5/16/09, 11:18 PM

    幸福的一家人!

    ReplyDelete
  5. 爸妈外公外婆都看着好年轻啊!!!

    ReplyDelete
  6. 老人家们的精神面貌真好啊!

    ReplyDelete