March 12, 2011

Lunch at Guizhou QingYan Historical Town

I have been to the Guizhou QingYan Old Town many times. Everytime I go back to my hometown, it is my one of my must-visit places. The culture of the historical town, the architecture, and of course the delicious local-eats attracts me.

贵州青岩古镇是我在家乡的最爱之一。特别是她特有的红烧猪脚,白吃不厌。 就是吃相难看点。想象一下美女也两手抓着个猪脚啃的样子吧。反正我家马老者总是一看我和我妈吃猪脚就摇头。我们俩还偏偏特别爱吃。


青辣椒炒紫花菌也是当地的一大特色。


酸白菜炖小豆。我舅舅说了,这到是个地地道道农民土菜,一定要就着包谷饭吃才香。


双椒炒豆干皮。绝对地道的土菜。


来个全家福。也不给我舅舅节省啦。

No comments:

Post a Comment